11 June 2011

Nak nangis LAGI boleh? x)

Assalamualaikum.

Pagi tadi gerak kedai mcm biasa, pukul 8. Buad kerja macam biasa. Datang je tgk ibu Sampe gaduh dgn ibu Rina. Abg syukri bantai bole tanye knp Haha, diam sudah. Then end. Layan costomer mcm biasa. Tiba2 Kak Yan pulak gaduh dgn Bilal. Hmmm aku boring.

Restoran tu dalam pukul 12 lebih org dh ramai. Semua busy gile lah time tu. Tadi mase aku tgh penat lap meja, bolee2 pulak Kak Yan sound aku, DEPAN COSTOMER KOT.

'OII, jangan nak rilex2. Orang ramai niy. P laaa amik order!'

Duduk rilex wak die! Aku nga lap meja, 4 meja kot aku tenga lap. Yg die tuh bole sedap jee dudok siap letak kepale atas mejaa lagi. Dah tawu org ramai, tlg lah. Kao tu jage cashier je pon, tp bajet mcm bos. Padahal bos pon tak penaaa nak marah2 mcmtuh.

Hari niy sepatotnye aku balik pukul 4. Then dtg balik lepas maghrib. Sebab ad majlis apee tah. Tapi tadi aku mmg menyumpah je at dapur dgn penny. Abg syukri bole bantai gelak, org tgh bengang kot. Then aku terus ajak penny balik, padahal baru pukul 2;30. So malam niy aku tak pegy, esok dan berikutnye pon aku tak pegy. AKU BERHENTI!

Tp nanti mesty rindu kat Abg Syukri, Kak Melly, Abg Din, Ibu Rina, Nenek, Kak Hapanah, Bilal n Bos semua. Dorg baik sangat ngn aku. Dorg selalu buad aku gelak SETIAP HARI, terutama Kak Melly. Bila aku takde mood, die yg selalu hiburkan aku. Belum masuk lg dgn perangai pelanggan tetap kedai tu. 'Dek, air mata kasih satu' , 'senyum dek? Haaa dh knyang tgk adk snyum' , 'air terjun ade tak?' . Nanti aku rindu semua tuh. Tiap hari mesti dorg buad lawak, aku happy. Tapi bile Kak Yan dh datang perangai lahanat die tu, mmg aku tak bole tahan. Aku akan rindu semua tuh. Okay aku menangis sekarang :'(