30 April 2011

Tuhan je tahu perasaan aku :'(

Hari ni sekolah aku ad Hari Keusahawanan / Hari Kantin. Pagi tadi mood aku nak pegi mmg dah hlg. Then zarith call soh pegi nan die. Aku pun terus amik towel, mandi, siap-2 sume terus start moto pegi rumah zarith. Pastu park moto depan skola. Then masok skola ushaa gerai sume. Pegi dataran, ad tarian singa, wushu , dll. Lepastu pegi beli kupon, then dtg dataran balik tgk Perdana Idol. Nga sedap tgk, cikgu kate rest 5minit. Aku pun menjejak kan kaki keluar dari dataran tu. Niat dhati nak pegi amik adik at rumah bwk dtg sini sbb ad jual mainan jugak. Tgh nak cari kunci moto ;

'Weh, kunci aku manee? Takde doe'

Time tu, rase nak gugur je jantung aku. Cari at dataran takde. At area gerai tkde. At tandas tkdee. Tp aku masih bajet cool. Cari cari & cari. Tp takde. Zarith dh suroh aku call mak aku, tny ad kunci spare ke tak. Aku call abah, abah ckp die lupe ltk kunci spare kat mane. Die suroh cari dulu. Then call mak, mak ckp die tak pena nmpk pulak kunci spare moto tu. Ok, time tu ya allah, aku dh mmg mcm org gile. Tawaf satu skola cari kunci, tp tkdee. Tetibe mak zarith dtg, die anta aku at umah cari kunci spare. At umah, kunci ape yg ade aku maen amek je. Then pegi skola balik, tp kunci tu tkde satu pon yg betul. Ayah & pakcik , n bape org ex smkpp tolong angkt moto tu masuk dlm skola. Sbb time tu gerai ape sume da tutup. Then mak zarith kate die kene pergy shah alam, ad hal. Tp die berat hati nak tinggal aku. Aku pon mcm 'eh tkpe, acik pegi je'. Mak zarith pulak 'tkpe ke tgl sorg ni? ayu jgn ingt nt acik tk peduli kn ayu pulak'. Then dorg sume pegy. Tggl lah aku dkt pondok guard dgn moto aku yg tah kemana kuncinye. Then naimah dtg 'eh ayu, td cikgn pn.sahibul buat pengumuman psl khlgn kunci moto'. Aku pun dgn smgt nye pegi tawaf satu skola cari Pn.Sahibul. Tp cikgu tu da balik. Aku pon call abah, abah kate kene tgu die balik keje dulu la. Aku pun tgu la sorg2 kat bustopt tu. Call pn.sahibul tp tak dapat. Then, maybe nasib aku baik, ckgu dtg skola nak amik brg kot. Aku cepat2 pegi dkt cikgu then tny psl kunci tu. Dgn harapan, tu mmg kunci akuu! Dan....yes! Mmg kunci aku. Perasaan aku mase tu? Mcm mati hidup semula. Senyum nye tkpaya nak ckp la kan Haha.

Tapi aku tak sangka, mase kunci aku hlg tu aku mnx tolong lelaa teman aku carik kunci. Tp die kate, die na kene balik awal mak die suroh. Time pukol bape mcmtu, aku nmpk die nga naik moto dgn Naz. Wah, GOOD JOB. Aku tak sangke die cume ad mase aku sng. Mase aku susah? Hmm hampeh. Now baru aku sedar sape sebenarnye KAWAN aku. Dan org tu bkn kau! Lgpun kau dh ad kawan baru kan, eika kan? Sampai fara pon die sgup tggl s'mata2 sbb kau. Sampai fara nangis segala. Good job lah lelaaa. Kau mmg 'terbaik'