31 March 2012

Perangai.

Assalamualaikum.

Hi saya Alya. Saya budak mengada ;p

Hihi hmmm hmm.
Haaa korang pernah tengok Princess Hour or Goong? Mesti lah pernah kan. Saja buat tanya. Kao tahu tak, adalam semua cerita, tak kisah la Melayu kew Hindustan, China, Indon, Korea semua. Cerita ni lah yang paling paling paling aku suka sangat even cerita ni dah lameee gila,. Masa aku sekolah rendah kot tak silap.

Kau tahu tak betapa besarnya impak cerita ni buat diri aku? *Cehh ayat mintak penampooo*. Hmm cerita ni masa tahun lepas ulang balik, masa cuti skola bulan 12 tu haaa. Tapi aku rasa cite ni tahun lepas ulang 2 kali kot. Kali pertama ni aku tak tengok. Kali kedua tu ah. Pukul 12pm. Sampai kalau aku klua dengan membe, then nak dekat pukul 12 aku mesti nak kena cepat balik rumah. Even kalau mak bapak aku nak klua pergi shopping pon, aku sanggup terperap at uma semata mata nak tengok cerita ni. Ya allah.

Pastu masa dah start skola bulan 1 tu cerita ni lagi berapa episod nak habis. Kat skola bila pukul 12 jew mesti tak sedap badan doe aku, terngiang ngiang nak balik rumah tengok cerita ni. Sampai ada satu hari tu aku rasa macam nak pegi Pejabat, buat buat sakit then balik hahaha. Teruk gila. Pastu kalao skola hari Jumaat kan balik pukul 12;30 kan, nasib lah aku pegi skola bawak moto. Aku rempit gila babi ah nak balik rumah, semata mata nak tengok cerita ni walaupun tinggal lagy setengah jam, janji boleh tengok. Sampai aku nak terlanggar dengan kereta. Nasib baik brek moto aku tu tahan. Kalao tak, dah arwah. Hahaha, ni memang benda yang paling gila pernah aku buat hahahaha.



Kalau cerita ni ulang seribu kali sekalipun, aku tak kan pernah bosan. Seriouly. Then aku pernah pegy satu satu satu kedai CD, nak cari cerita ni punya pasal. Dari bulan 1 lagy aku cari bagi nak rak.

Semalam aku pergi beli barang dapur dengan family aku semua. Pastu saje ah usha CD.


Then ;


Ya allah, kau tahu tak perasaan aku macamane. Macam baru lepas menang RM sejuta. Serious. Then terus cari mak, tapi mak cam errr mahal lah, RM75. Hmm mak kata dia cuma bawak tiga ratus jew untuk beli barang dapur. Then aku pon macam "Haa beli barang dapur dulu, kalau ade lebih mak bagi eh.." Then semalam aku tak amik pape pon, haha selalu nya kalau jumpa pape yang aku minta maen amik jew letak dalam troli. Tapi semlam aku buat derk jew ah, tengok jew haha. Bapak lah kan.

Pastu masa nak bayar, ada balance RM40 cmtuh jew. Mana cukup :'( Aku tak bawak duit pulak. Then balik rumah tu terus aku selup semua poket seluar. Aku mmg mcm suka letak duit, then masa basuh pon, duit tu basuh jew sekali. Setelah proses selup semua poket seluar aku, jumpa ah dalam RM50. Hmm tuh laa, aku nak mintak mak aku lagy RM30, then aku mesti nak kena beli jugak CD ni. Aku minat gila weyyyyyy :'(

Hihihihi okay peace.