28 July 2012

BigBang Alive Tour Live in Malaysia :)

Assalamualaikum.

Aku dah cakap nak post entri hari ni pasal BigBang Alive Tour ticket tu kan, sama ada aku dapat or tak. Hmm malas nak intro banyak, korg baca bagi habis then korg bole ah ucap Takziah or ucap Tahniah at aku....... *ada ke?*

Okay hari ni aku bangun 4pagi, for sure untuk sahur. Then lepas da habis sahur, hmm aku tak makan pon perut aku meragam doe, minum air je kot T_T Lepas sahur mmg terus mandi then siap. Pukul 6 aku kua uma dengan mak, sbb mak pon nak gerak gy keje, Then mak da pegi, aku pegy lah at bustop, perghh bapak sunyi doe. Takut aku. Aku dah laaa bawak RM700 cash okay, cash! Mmg takut gila ah :'(

Then da naik bus aku turun at IOI coz tggu Joey pulak, dia naik bus U69. Aku takut gerak KL sorang, so aku tgu bus dia je ah, bole sekali je terus. Then masa sampai KL Sentral, korg tahu tak dari bustop kitorang mmg lari ah ke counter monorel tu. Then masa dalam monorel, ada lah jugak jumpa VIP's yang maybe nak beli ticket BigBang jugak. Then yg tak bole blah bila turun je dekat Bukit bintang, kitorang lari sampai lah ke Fahrenheit88 dengan budak yg kitorg jumpa dalam monorel tu, masa tu dalam pukul 7;30pg tak silap aku. Tapi bla kitorg penat lari, sampai je depan Fahrenheit88, then kitorg mcm Wooooaahhhh....

SEEE! Crowded gila. Ni pun baru yang at depan, yang belakang korg belum tgk lagi. Dorg semua ni dah overnite depan Fahrenheit88 tu dari petang Jumaat lagi doe, gila semangat VIP's ah diorg. Respect gila, serious :) Then kitorg kalao beratur mmg belakang sekali ah, mmg peluang nak dapat ticket sangat tipis ahhhh. Tetapi..

Alhamdullilah, kitorang ada jumpa member Joey ni, dia overnite jugak Jumaat tu, so kira dia duduk agak depan lah. The aku nd Joey just bg duit at dia. Harap dia tolong belikan.


You know what, masa aku tgk je stage ni, aku rasa mcm nak menangis doe, tahan je bg jangan kua air mata xD Rasa mcm BigBang ada je kat situ :') OhmyGD.


Ticketcharge & Asia redtix :)

Aku rasa dalam pukul 9lebih, guard tu da bg dorg masuk dalam, then beratur at dalam. Just beratur k, belum start jual. Ticket akan dijual pada pukul 10;30pg. Then Lelaa dengan Haidi pon datang jugak, tp just datang join je, bukan untuk beli ticket or apaa.



Then.... yeah 10;30. Sumpah aku nervous gila masa tu, harap gila member Joey tu bole dapatkan ticket Premier Rockpit tu untuk kitorg. Mmg dia je lah harapan kitorang. Then haisshhhh serious aku takut, sbb org ramai gila. Then kekadang, sorang beli sampai 3-4 ticket. Ya Allah, takut dia mmg tak bole ditafsirkan dengan kata kata ah gua cakap lu. Tangan aku dah menggeletar gila masa tu.

Tetapi....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Alhamdullilah :) Tuhan je yang tahu betapa bahgia, gembira nyaaa aku masa tu wey. Aku dah nak menangis dah masa tu, dah rasa mcm nak thanks gila dekat member Joey yg tolong kitorg tu, coz kalao takde dia, kitorg maybe....hmmm *you know what* Then kitorang siap dapat PRIORITY ENTER lagi k, mcm nty masa concert tu kitorang bole masuk paling awal lah, so bole duduk yang depan sekalii....

Alhamdullilah, aku rasa macam nak buat sujud syukur je depan stage tu. Tapi malu ah, ramai orang xD K im done with BigBang, so lepas ni concentrate to SPM~~ :)

Record-breaking 3,500 fans queue for Big Bang Alive Tour in Malaysia ticket lauch!
*tekan link atas ni kalao nak baca* :)

And tengok Video ni kalao korg nak tengok betapa crowded nya dekat Fahrenheit88 :)


I AM SO PROUD OF BIG BANG. SO PROUD OF ALL VIPs.I AM PROUD TO SAY I'M A VIP!
I AM PROUD TO SAY I'M A VIP!